Prezentacje
       Aktualnosci
       Serwisy
+ Nasz temat
+ Poradnik
+ Niezbędnik
       Platforma kontaktowa
       biurocentrum.pl
        Sekretariat

 2017-08-01
Co i jak czytają Polki?
Jak wygląda czytelnictwo w damskim wydaniu? Co najchętniej czytają Polki? Firma Virtualo postanowiła przyjrzeć się, jakie zwyczaje towarzyszą polskim czytelniczkom. Przeprowadzone badanie dowiodło m.in., że preferowanym przez panie gatunkiem literackim wcale nie jest romans lecz sensacja i kryminał, po które najchętniej sięgają zarówno czytelniczki e-booków, jak i książek w tradycyjnej, papierowej formie.

Kobiece czytelnictwo coraz częściej w nowoczesnej formie

Wprawdzie ostatnie badania Biblioteki Narodowej dowiodły, że polskie czytelnictwo nie prezentuje się najlepiej (w minionym roku 63% naszych rodaków nie sięgnęło po żadną książkę), to jednak wyraźnie dostrzegalna jest rosnąca popularność literatury w wersji elektronicznej. Blisko połowa spośród 500 respondentek sondażu zrealizowanego przez Virtualo deklaruje korzystanie z ebooków, a 28% z chęcią słucha audiobooków.

A jak prezentuje się częstotliwość czytelnictwa? Z odpowiedzi udzielonych przez ankietowane panie wynika, że 69% z nich w ciągu ostatnich 12 miesięcy wysłuchało od 1 do 4 audiobooków, połowa zdołała przeczytać od 1 do 4 e-booków, a co czwarta zanurzyła się w lekturze od 1 do 4 książek drukowanych. Jeśli kobiety kupują ebooki, to przeważnie z myślą o sobie (88% wskazań). 17% deklaruje, że kupuje je dla dzieci, 16% dla partnera, a 6% obdarowuje nimi rodziców.

Małe grzeszki na koncie

Większość Pań – 69% pobiera bezpłatne tytuły książek elektronicznych dostępnych na oficjalnych stronach, 49% kupuje ebooki samodzielnie, a 44% korzysta z ebooków kupionych przez kogoś z rodziny lub znajomych. Co trzecia zapytana Polka przyznaje się do piracenia ebooków, pobierając tytuły z nieoficjalnych źródeł.

Polki tęsknią za dotykiem i zapachem

Rosnąca popularność ebooków, sprawia iż Polki coraz chętniej obcują z książkami elektronicznymi. Aż 68% respondentek deklaruje, iż próbowała już czytać ebooki. Panie przyznają jednak, iż w korzystaniu z książek elektronicznych przeszkadza im brak dotyku papieru i zapachu druku, czyli cech które nawiązują do tradycyjnej lektury.

 
Polki stały się bardziej mobilne, a dzisiejsze tempo życia sprawia, iż nie jest łatwo znaleźć czas na lekturę w domowym zaciszu. Wraz z upowszechnieniem się laptopów, tabletów i smartfonów, ebooki i audiobooki stały się łatwo dostępne, co sprzyja lekturze w wolnej chwili poza domem, w drodze do pracy, w podróży czy w kawiarni. - komentuje Martyna Bednarczyk z Virtualo.

 

W podróży ebook, na łonie natury książka tradycyjna

Podczas dłuższych podróży Polki, aby wykorzystać i umilić sobie czas zdecydowanie wybierają ebooki – 50% wskazań w porównaniu z książką tradycyjną – 23% wskazań. Przebywając jednak na łonie natury np.: w parku chętniej sięgają po książkę drukowaną, jak deklaruje 45% zapytanych Pań. Korzystanie z nowoczesnych form czytania, nie oznacza zerwania z czytaniem książek tradycyjnych. Elektroniczną formę lektury Panie zdecydowanie wybierają, gdy druk staje się nieporęczny np.: w środkach transportu publicznego, w kawiarni, w podróży, ale w zaciszu domowym lub na łonie natury nadal chętnie sięgają po książki papierowe.

Liczy się brak ciężaru i mobilność

Polki dostrzegają zalety książek elektronicznych wymieniając wiele ich atutów, ale największe znaczenie dla nich ma brak konieczności noszenia przy sobie ciężkich książek na co dzień (47% wskazań) oraz możliwość czytania w każdej wolnej chwili (33%) np.: w środkach transportu, na przystanku, w poczekalni czy w kolejce.

Jak pokazują wyniki badania zrealizowanego na zlecenie Virtualo, Polki podchodzą do lektury w nowoczesny sposób. Korzystają z możliwości, jakie daje cyfrowa technologia i optymalizując czas coraz częściej sięgają po mobilną wersję książek.



    

Więcej naszych tematów   

       Komentarze  [0]dodaj   
  FORUM

     
o nas | kontakt
NA SKRÓTY:    akcesoria biurowe, przybory do pisania, papier i druki, oprawy dokumentów, archiwizacja dokumentów, organizacja biura, koperty i opakowania,
pieczątki i datowniki, biurowe maszyny, konferencyjna aparatura, RTV urządzenia i sprzęt, telefonia stacjonarna, telofonia GSM, internet, komputery, meble-biuro,
czystość i sprzątanie, ochrona, catering, żywność z dowozem, naprawa i serwis