Prezentacje
       Aktualnosci
       Serwisy
+ Nasz temat
+ Poradnik
+ Niezbędnik
       Platforma kontaktowa
       biurocentrum.pl
        Sekretariat

 2017-07-24
5 prostych kroków do szybkiego opanowania stresu
Coś wyprowadziło cię z równowagi, zdenerwowałaś się i nie możesz się na niczym skupić, tylko chciałabyś się wyładować? Żyjemy w czasach, w których trudno zupełnie wyeliminować stres. Można natomiast nauczyć się małych trików, które pomogą doraźnie i szybko opanować nerwy.
 
5 rzeczy, które powinnaś wykonać, gdy dopadnie cię nagły intensywny stres:
 
1.    Oddychanie
 
Uspokojenie oddechu to podstawa. Nie jest łatwo to wykonać bez ćwiczeń. Na początku musimy zmusić nasz umysł, aby skupił się na tej czynności, po pewnym czasie będzie coraz łatwiej, aż w naturalny sposób zaczniemy w ten sposób reagować na pierwszy stresogenny bodziec. Należy wziąć porządny wdech (przez 4 sekundy), przytrzymać około 4 sekund i wypuścić (powoli prze około 4 sekundy), ćwiczenie powtórzyć, aby dojść do około 7 sekund. Dzięki spokojnemu oddechowi mózg otrzymuje informację, aby się uspokoić i cały organizm zaczyna się rozluźniać.
 
2.    Wypicie szklanki wody
 
Skupienie się na jakiejś banalnej czynności, innej niż powód naszych nerwów, pomoże nam nie tylko skierować myśli na inny tor, lecz także da nam kilka sekund na ich uporządkowanie. Tych kilka sekund może być zbawienne, bo dzięki nim kulminacyjny moment najwyższego stresu minie i zacznie opadać. Wtedy łatwiej już sobie z nim poradzić.

3.    Napięcie i rozluźnienie mięśni
 
Spróbuj napiąć każdy mięsień po kolei i powoli go rozluźniać. To ćwiczenie najlepiej jest trenować w domu, aby w sytuacji stresowej umieć rozpoznawać już reakcję naszych mięśni na stres i jej przeciwdziałać. Skupiaj się na uczuciu, które towarzyszy rozluźnianiu mięśni.

4.    Odpowiedzenie na pytanie: co stanowi problem
 
Gdy nasze myśli już się trochę uspokoiły możemy spróbować odpowiedzieć sobie na pytanie – co jest kłopotem w tej sytuacji, czy mam na nią wpływ, jeżeli tak, to co mogę zrobić. Gdy jesteśmy spokojni sytuacja, która przed chwilą wyprowadziła nas z równowagi, często okazuje się nie aż tak groźna, jak nam się zdawało. Można też skorzystać z naturalnych leków, które pomagają wyciszyć się naszemu organizmowi, a nie wpływają nań niekorzystnie, bo wyprodukowane są tylko z naturalnych składników (np. Sedatif PC – nie otępia i jest polecany przez psychologów).
 
5.    Wizualizacja
 
Nasz umysł nie rozróżnia wyobrażonego przeżycia od tego prawdziwego. Dlatego technika wizualizacji jest często stosowana w terapii. Wyobraź sobie swoje bezpieczne miejsce i skup się przez chwilę na doznaniu, które ci daje. Taką chwilę dla siebie możesz przeżywać wszędzie – autobusie, pracy, domu. Pozwala to wyciszyć i uspokoić nerwy, a do mózgu dopływają w tym czasie pozytywne bodźce, więc reaguje on produkowaniem hormonów szczęścia.

 



    

Więcej naszych tematów   

       Komentarze  [0]dodaj   
  FORUM

     
o nas | kontakt
NA SKRÓTY:    akcesoria biurowe, przybory do pisania, papier i druki, oprawy dokumentów, archiwizacja dokumentów, organizacja biura, koperty i opakowania,
pieczątki i datowniki, biurowe maszyny, konferencyjna aparatura, RTV urządzenia i sprzęt, telefonia stacjonarna, telofonia GSM, internet, komputery, meble-biuro,
czystość i sprzątanie, ochrona, catering, żywność z dowozem, naprawa i serwis